Det forpligter at yde kvalitet

Alle medlemmer af Danske Malermestre er derfor omfattet af Håndværkets Ankenævn og Danske Malermestres garantiordning, der har til formål at sikre kunderne et håndværksmæssigt korrekt udført malerarbejde.

Lever malerarbejdet af en eller anden grund ikke op til Deres forventninger, har De adgang til at indbringe sagen for Håndværkets Ankenævn. Ankenævnet vil i første omgang give Danske Malermestre 4 uger til at løse sagen. Hvis ikke det lykkes, vil Ankenævnet tage stilling til sagen. Får De medhold i Deres klage, er vores medlem forpligtet til at efterkomme Ankenævnets afgørelse.

Vi er stolte af at kunne fortælle, at det er yderst sjældent, at der rejses garantisager overfor medlemmer af Danske Malermestre.

Det dækker Garantiordningen

Klageberettigede og dermed dækket af garantiordningen er:

  1. Private forbrugere, der som ejere får udført malerarbejde i egen bolig eller sommerhus.
  2. Private forbrugere, der som lejere eller andelshavere får udført malerarbejde i egen bolig for egen regning

I alle tilfælde er det en forudsætning for garantiordningens anvendelse at aftalen om udførelse af malerarbejde er indgået direkte mellem de ovennævnte klageberettigede og medlemmet af Danske Malermestre.

Garantiordningen dækker mangler ved egentligt bygningsmalerarbejde samt arbejde, der naturligt og sædvanligt hører herunder.

Klik her for at læse mere om danske malemestre